mtJGMtiV tomto článku sa s Vami podelíme o pár rád, ktoré vám môžu pomôcť v prípade, ak sa odhodláte prestať fajčiť. Stále majte na pamäti, že najdôležitejšie je vaše rozhodnutie a motivácia s cigaretami skoncovať. Uvedomte si dôvod, „prečo chcem prestať fajčiť”.

Krokom k úspechu je aj vyhľadanie vášho lekára, ktorý vám odporučí najvhodnejšiu a najúčinnejšiu liečbu na odvykanie od fajčenia a poradí, ako zmierniť abstinenčné príznaky, čím môže významne napomôcť váš boj s cigaretami vyhrať.

Pár rád, ktoré vám môžu pomôcť pri odvykania od fajčenia:
Uvedomte si dôvod, motiváciu, čo vás vedie k rozhodnutiu prestať fajčiť:

  • Vyslovte, čo je vašou hlavnou motiváciou (zdravotné problémy, rodina, priatelia).
  • Stanovte si niečo, čím sa odmeníte, pokiaľ sa vám boj scigaretami podarí vyhrať.
  • Vyhľadajte odbornú pomoc – lekára, ktorý vám odporučí najvhodnejšiu metódu odvykania a poskytne poradenstvo v prípade výskytu abstinenčných príznakov.
  • Buďte v kontakte s ľuďmi, ktorí vás vo vašom rozhodnutí podporujú.
  • Nefajčite automaticky. Skôr než siahnete po cigarete, rozmýšľajte, či ju chcete.

Spojte si fajčenie s nepohodlím:

  • Nenoste pri sebe cigarety ani doma, ani v práci.
  • Pozbierajte ohorky do jednej sklenenej nádoby, na ktorú stále vidíte, aby vám pripomínala to svinstvo, ktoré ste fajčili.

Vyhýbajte sa pokušeniu:

  • Namiesto fajčenia po jedle vstaňte od stola, vyčistite si zuby a choďte na prechádzku.
  • Keď ste zvyknutý fajčiť pri šoférovaní, upriamte pozornosť na počúvanie dobrej hudby.
  • Vyhýbajte sa spoločnosti fajčiarov, ktorí vásmôžu motivovať znovu si zapáliť.
  • Keď na vás ide pocit „nervákov”:
  • Používajte namiesto cigarety nejakú náhradu. Skúste mrkvu, rôzne semiačka, jablko a iné ovocie, hrozienka, žuvačky bez cukru.
  • Zapáľte si zápalku, párkrát sa zhlboka nadýchnite a zápalku sfúknite. Robte, že je to cigareta, a zatlačte ju v popolníku.

Zmeňte svoje návyky:

  • Venujte sa činnosti, ktorá fajčenie neumožňuje. Je ňou napríklad nemožnosť fajčenia pri plávaní, joggingu, hraní tenisu alebo pri inom športe.
  • Ak je nutkanie zapáliť si cigaretu stále veľmi silné, choďte si umyť ruky, umývajte riad, stále buďte vpohybe azaoberajte sa činorodými aktivitami.
  • Robte veci, ktoré si vyžadujú ruky. Píšte listy, robte si manikúru atď.

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>