mhAN2jSDukanova diéta je pre tých, ktorým sa nechce cvičiť, málo jesť a potrebujú rýchlo zhodiť. Tí, ktorí ju držia, vravia, že za prvý týždeň zhodili 2 – 5 kíl! Tajomstvo Dukanovho chudnúceho plánu spočíva v strave zloženej prevažne z bielkovín. Mäsa, rýb, vajec či mliečnych výrobkov sa teda môžete najesť do sýta.Diéta má štyri fázy: útočnú, striedavú, upevňujúcu a stabilizačnú.

Útočná fáza

Počas tejto fázy sa konzumujú výlučne bielkoviny a trvá 1 až 10 dní, podľa toho, koľko chcete schudnúť. Môžete zhodiť až 3 kg. Ak chcete zhodiť 5 kíl, prvú fázu držíte 2 dni, na zhodenie 5 – 10 kg sa útočná fáza drží 3 dni, päť dní ak je to 20 kíl a ak ešte viac, na metabolizmus sa útočí týždeň. Veľmi dôležitým prvkom je pitný režim, treba vypiť najmenej 2 litre vody, inak hrozí poškodenie obličiek. Každý deň treba zjesť 1,5 lyžice ovsených otrúb, tie zachytávajú tuky a cukry a zaháňajú veľký hlad. Odporúča sa pohyb, vhodná je rýchla chôdza aspoň 20 minút.

Povolené potraviny: hovädzina, kuracina, králičie mäso, morčacina, kuracina, šunka, pečeň, ryby bez oleja, max. 2 vajcia denne, nízkotučné biele jogurty (max. 2 denne), nízkotučný syr a mlieko, korenie, bylinky, cibuľa, cesnak, citrón, horčica, kečup bez cukru, umelé sladidlo.

Striedavá fáza

V tejto časti sa striedajú dni, keď jete len bielkoviny z prvej fázy a dni, keď k nim jete aj zeleninu. Túto fázu dodržiavate, pokiaľ sa nepriblížite k vašej vysnívanej váhe. Opäť nezabúdajte na pitný režim a pohyb, odporúča sa aspoň 30 minút. Dávka ovsených otrúb sa zvýši na 2 lyžice.

Povolená zelenina: brokolica, hlávkový šalát, zeler, cukina, uhorky, huby, paradajky, paprika, cibuľa, dyňa, reďkovky, špenát, občas mrkva.

Upevňujúca fáza

Bielkoviny aj zeleninu môžete jesť kedykoľvek. Ďalej môžete jesť menšie porcie ovocia, 2 krajíčky celozrnného chleba, jedno cestovinové jedlo týždenne, zemiaky alebo strukoviny bez oleja; môže sa zjesť 40 g netučného syra, jahňacie, bravčové, šunka max. 2-krát týždenne. Raz do týždňa sa odporúča iba bielkovinový deň a samozrejme nezabúdať na každodenné otruby! Táto fáza trvá podľa toho, koľko ste schudli v predchádzajúcich fázach. Každých 750 g, ktoré ste zhodili, vynásobte piatimi dňami.

Stabilizačná fáza

Trvá vlastne stále. Dávku ovsených otrúb treba zvýšiť na 3 porcie, jedálniček je obdobný ako v tretej fáze, raz do týždňa sa dodržiava bielkovinový deň. Veľmi dôležité je vypiť aspoň 3 litre vody a nezabúdať na pohyb, aspoň rýchlu chôdzu!


Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Môžete použiť tieto HTML značky a atribúty: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>